2022 Menu
At Vælge 2
Uge 22, 2022
af Rick Joyner

Vi fortsætter vores studie af den bogstavelige oversættelse af Jesu profeti i Matt. 24 om afslutningen på denne tidsalder. Jesus sagde umiddelbart før Han's genkomst, ville der være en tid med Han's parousia eller "tilstedeværelse". Andre bibelske profetier viser, at vi nu er i denne tid.

Hvis vi er i live i denne tid, har vi et højt formål. I disse tider vil dybt mørke dække jorden, men Herrens lys og herlighed vil blive åbenbaret i og over Guds folk, som vil sejre over mørket (se Esajas 60:1-3). For at forberede os på dette må vi vokse i dømmekraftens gave, samtidig med at vi anerkender og afholder os fra mistænksomhedens ånd, som ofte forklæder sig som dømmekraft.

Falsk skelneevne, rodfæstet i mistænksomhed og frygt, søger at gøre os til "fejlfindere" i stedet for budbringere om forløsning og håb. Ligesom høsten er modningen af alt frø, der er blevet sået i menneskeheden, kan den ånd, der manifesterede sig i farisæerne for at modsætte sig Jesus, kontrollere kristne, som overgiver sig til anklagerens antydninger. Fil. 1:9-11 er en nøglesandhed, vi må fortøje os til i denne tid:

Og dette beder jeg, at din kærlighed må blive mere og mere rig på indsigt og al dømmekraft,
for at du kan skønne hvad der er det væsentlige, for at I må være rene og lydefri på Kristi dag;
efter at være blevet fyldt med retfærdighedens frugt, som kommer gennem Jesus Kristus, til Guds ære og pris.

"Sand kundskab og al dømmekraft" er rodfæstet i kærlighed. Vi kan ikke korrekt skelne mennesker, hvis vi ikke elsker dem. Ligeledes kan vi ikke skelne nationernes sande forhold, hvis vi ikke elsker dem. Kærlighed søger forløsning og genoprettelse, ikke fordømmelse. Mistænklighedens ånd er ikke rodfæstet i kærlighed. Det fordrejer det, vi ser, og får os til at modsætte sig Herrens og Herrens forløsende gerninger, ligesom farisæerne gjorde.

Dette betyder ikke, at vi skal gå på kompromis med sandheden, sund bibelsk lære eller Han's retfærdighed og retfærd, som er grundlaget for Han's trone. Hvis vi elsker sandhed og elsker mennesker, som Herren gav sit liv for, vil vi ikke gå på kompromis med Skriftens klare lære om synd og ondskab eller deres konsekvenser. Men vi vil gøre dette i en ånd, der søger at forløse, ikke fordømme, hvilket begynder med anerkendelse, sorg og at vende sig bort fra vores synder. Sand kærlighed vil frimodigt konfrontere synden med et forløsende hjerte og ikke et fordømmende.

Vi ved fra skrifterne, at der vil komme en tid, hvor Herrens tålmodighed vil løbe ud, og så vil fordømmelsen komme. Så vil der være en adskillelse mellem "får" og "bukke". Indtil da bør vi ikke opgive mennesker eller nationer, uanset hvor onde de er nu. Lad os beslutte at overvinde det onde med det gode og gøre, hvad vi kan for at vende dem til Herren. Som Han lærte os udfra Jonas, selv når Han's overbevisningsord deles med dem med dårlige holdninger, har det stadig magten til at frelse dem.

Mens jeg skriver, bliver Rusland fordømt som Nazityskland for de grusomheder, dets hær har påført i Ukraine. Det er umuligt at se, hvad der er blevet gjort af russiske styrker og ikke at fordømme dem. Men mærk dette: den største vækkelse for denne tidsalder vil komme fra Rusland, og nogle af de mest kraftfulde forløsende bevægelser i denne tidsalder vil komme fra Tyskland. Dette var det første profetiske budskab, jeg modtog som ny troende, og det er blevet så godt bekræftet siden, jeg er ikke i tvivl.

Jeg kan dog forstå, at andre tvivler på dette profetiske scenario. Disse to nationer har været kilder til de værste onder, der nogensinde er begået på menneskeheden gennem nazisme og marxisme, og ingen af dem har opført sig godt på det seneste. Alligevel vil vi se sandheden i dem, at de, der får tilgivet meget, elsker meget (se Luk 7:47). Da apostlen Paulus var den største forfølger af kirken før hans omvendelse, var han måske den største hengivne tjener for Herren efter. Vi vil se det samme i nationer som Tyskland og Rusland.

Ligesom de fleste tyskere blev bedraget af nazistisk propaganda, og mange russere bliver bedraget af deres nations propaganda, så er stort set alle nationer blevet bedraget. Mange, der er blevet mest bedraget, vil vågne op, ligesom apostlen Paulus. Han blev slået blind, så han ikke kunne se. Lad os ligeledes være rede til at hjælpe dem, der snart vil blive vækket og etableret i Sandheden og følge Ham med den hengivenhed, Han fortjener. Lad os ikke se mennesker og nationer, som de er nu, men som de er kaldet til at være, og lad os være klar til at hjælpe dem med at komme dertil.
Ugens Ord 23

OP